Oj oj oj...

Det var länge sen det skrevs i den här bloggen! Felet är faktiskt mitt, men nu har jag äntligen fått tummen ur r*ven så nu ska det skrivas och berättas bara värre!

Vi har hunnit med mycket under slutet av förra året och början av det nya året, men jag ska endast skriva om vårt besök på Kultaranta Resort i november, resten får de andra berätta om. :)

Den 30 november styrde vi alltså kosan mot Sofias hemstad Nådendal. Där fanns det så mycket att se att det var svårt att hinna med allting på en dag! Tro det eller ej... Vi hade iallafall bestämt träff med Matti Rantanen på Kultaranta Resort så vårt första stopp var där. Första intrycket man fick var väldigt positivt, både för att Matti pratade svenska med oss och för att själva stället var så otroligt snyggt! Det märktes verkligen att man hade tänkt på allting då man inredde där och Matti berättade också att ägaren inte hade varit snål vad gällde inredningen, de hade t.o.m. kaffemuggar av Filippa K! Nåja, imponerade satte vi oss ner och lyssnade på vad Matti hade att berätta om Kultaranta Resort, hur det hela började och hur det fungerade idag. Efter presentationen fick vi gå en rundvandring och jag måste nog säga att vi blev bara mer och mer imponerade av stället! Allting såg så nytt och orört ut att man nästan var rädd att gå där och smutsa ner... De erbjuder iallafall en massa olika aktiviteter och tjänster som t.ex. gym, skönhetssalong, saltrum, bastu-uthyrning och förstås golf. Till sist gick vi och tittade på stugorna och rummen de hyr ut, det var väldigt givande och kul att se att de hade försökt bevara så mycket som möjligt av de gamla husen.

Jag tror att vi alla var rätt nöjda över vårt besök på Kultaranta Resort när vi satte oss i bilen igen och åkte vidare. :)

/ Amandarin






Sprakastickan och jag. :>


Saltrummet








Kommentarer
Postat av: Anonym

WOW :D

2010-02-11 @ 13:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0