The sky is the limit



För ett par veckor sedan fann jag ett stort kuvert i min postlåda.
Tyvärr hade jag inte möjlighet att komma på vår avslutning och fick därför mitt turisttjänsteman intyg hem per snigelpost. Det slog mig då först hur snabbt tiden har gått. Mitt i allt kändes 1,5 år som 2 veckor.
Jag blev länge och stå och fundera på min skoltid tillsammans med flickorna.
Det slutade med att grannarna funderade varför jag stod vid postlådorna och småfnittrade för mig själv..
Bättre än så kan jag inte förklara vår tid tillsammans, och hoppar därför till nästa skede i mitt liv.
Idag är jag en överlycklig turisttjänsteman som nyligen flyttat till Helsingfors.
Efter ett flertal kurser, intervjuer, prover m.m. är jag nu även flygvärdinna.
Detta drömjobb och denna underbara känsla skulle jag aldrig kunnat åstadkomma utan kunskapen från skolan och stödet från vännerna.

Imorgon bär det av till London, vem vet. Kanske vi ses i luften.
Over and Out

Janina


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är jättekul att höra och läsa att dina drömmar har blivit sanna. Lycka till i fortsättningen! Saknar er alla......

2011-08-12 @ 15:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0