PRAGUE Fredag 8.4.2011

Vi steg upp klockan fyra på natten och klämde in det sista i våra kappsäckar innan vi checkade ut och åkte till flygfältet med Ihab som chaufför igen. Det kändes ganska kyligt i luften, speciellt då de flesta av oss hade bränt oss i solen dagen innan… Vi åt morgonmål och drack världens dyraste morgonkaffe på flygfältet, den kostade nästan fem euro! Men vad gör man inte klockan sex på morgonen för lite kaffe… Vi åkte med den “lilla kråkan” till München och därifrån vidare till ett äckligt, kallt och grått Helsingfors där det var min och Sofias tur att yra bort oss! Tur att de andra var med så att de kunde släpa på vårt baggage… Österbottningarna tog tåget hem direkt och medan resten av oss väntade på följande buss till Åbo åt vi lunch på flygfältet. Janette åkte hem och vi som var kvar kom till Åbo vid halv fem där Linda steg av på vägen medan Sofia, Janina och jag åkte till busstationen. Sofia lyxade till det lite och tog taxi hem till Nådendal medan Janina och jag åkte med min mammas skruttiga, fula Volvo till Pargas.

 

/Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0